Mediáció

Mediáció

Munkahelyi konfliktusok és megoldási lehetőségeik

2015. szeptember 03. - dr. Vargha Klári

A munkahelyünkön számtalanszor érhetnek frusztrációk minket. Egy részük a munkánk miatt, más részük a munkánk során kialakult emberi kapcsolataink miatt.

A főnökeinket sohasem, a kollégáinkat pedig többnyire nem válogathatjuk meg, és persze a munkánk sem mindig „fenékig tejfel”.
Azt, hogy milyen munkát választunk, az érdeklődési körünk, végzettségünk és lehetőségeink határozzák meg.
Azaz alkalmazkodnunk kell helyzetekhez, emberekhez. Ez nem mindig megy könnyen.

Mi történik például akkor, ha a főnök, vagy egy kolléga nem olyan módon kommunikál velünk, ahogyan mi azt megértjük, ahogyan mi ezt igényelnénk?
Mit teszünk általában egy ilyen esetben?
Megpróbálunk a közös munka során a lehető legkevesebbet kommunikálni vele.
Mások a lehetőségekhez mérten egyenesen közlik a véleményüket és várják a változást.

És mi történik, ha nem látunk változást?
A beosztott és a főnök, vagy a kolléga is frusztrálttá válik, mint saját magunk. A megoldatlan konfliktus folyamatosan mérgezi a munkahelyi légkört, mely rontja a munka hatékonyságát, csökken a csapatmunka élménye, és a konfliktusban résztvevők egyre rosszabbul érzik magukat.
Amikor nem tudják a felek megbeszélni a gondokat, nincs fejlődés, csak állóháború, akkor lehet igénybe venni a konfliktuskezelő módszert, a mediációt. Itt a mediátor (közvetítő) segítségével a közös igények feltárása és a kommunikáció javítása révén a múltbeli és jelen helyzetet megbeszélhetik, és a mindkét, vagy több fél számára kívánatos jövőbeni helyzetet egyeztethetik. Amennyiben létrejön a megállapodás, az a felekre érvényes és mivel ezt saját maguk vállalták (önkéntes), ezért magukénak érzik, megvalósulásáért közösen felelősek.

Miért fontos ez a megoldás a munkáltatóknak?
Értékes alkalmazottakat veszíthetnek el a megoldatlan és halmozódó konfliktusok által. A munkavégzés egyik alapfeltétele sérül, tehát a hatékonyság csökken.
Hogy egy vezetőt fejlesszünk, a vezetői kompetenciáit javítsuk, erre vannak módszerek. De arra, hogy a már kialakult konfliktusokat hogyan kezelje, többnyire nem tudunk megoldást adni ezekkel. És arra sem, ha valakinek az empátiás készsége kevés, vagy ha a probléma elkerülő magatartás vezet egy befagyott helyzethez.
Miért fontos ez a munkavállalóknak?
Amennyiben szereti a munkáját és nem szeretne munkahelyet váltani, jó, ha tisztában van azzal, hogy megőrizheti komfortérzetét az általa javasolt megoldással.

Ez a megoldás, a segítség lehet a mediáció!

A mediációról, a konfliktuskezelési módszerről hasznos információkat találhat a www.medmediator.hu oldalon. A Cégeknek menüpont alatt a munkahelyi konfliktusokról olvashat.

Amennyiben felkeltettem érdeklődését, kérem, keressen meg! Ha további kérdése van, tegye fel a weboldalamon e-mailben, vagy az ott található telefonszámon!




bdg_6622_copy.jpgDr. Vargha Klára
mediátor
www.medmediator.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://medmediator.blog.hu/api/trackback/id/tr647757630

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása